کارآفرین خلاق

۲۷آذر

هفت قانون طلایی ثروتمند شدن

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۰۹:۲۸ ق.ظ

از زمانی که بشر بر روی کره زمین پا نهاد تا امروز که عصر طلایی زندگی نامیده می شود همه چیز رشد و پیشرفت داشته وزندگی به طرز باور نکردنی ای راحت شده است.
حدود پانزده سال پیش در کشور خودمان،هرکس موبایل داشت جزو افراد ثروتمند محسوب می شد وتعداد موبایلها بسیار محدود و انگشت شمار بود و امروزه می بینیم که اگر شما نان خشک خانه تان را یک هفته جمع آوری کنید می توانید با آن دوسیم کارت همراه با یک شارژ جایزه تهیه کنید.پیشرفت علم و تکنولوژی، زندگی را برای انسان بسیار ساده وراحت کرده است وهرروز با یک اختراع، ابداع، اکتشاف،نوآوری،خلاقیت و...مواجه می شویم.
 همه چیز در حال ساده شدن و راحت شدن است جز یک مورد که چون زخمی عمیق برچهره بشریت خودنمایی می کند واین زخم عمیق هرروز عمیق وعمیق تر می شود و این خطر وجود دارد که زخم مذکور عفونت کرده وکل چهره بشریت را بپوشاند ومن در عجبم که چرا کسی به فکر درمان قطعی وبهبود آن نیست.چراکسی بصورت جدی به آن نمی پردازد وبرای همیشه آنرا درمان نمی کند وتا کی باید آنرا تحمل کنیم.این زخم بزرگ و عمیق (دغدغه مالی)نام دارد.
همه مردم دنیا،همه شرکتها،همه سازمانها،همه کشورها و.... دغدغه مالی دارند وکسی از آن درامان نیست.
نظام آموزشی دنیا،طوری طراحی شده است که به همه چیز می پردازد جز راههای ثروتمندشدن وحذف دغدغه مالی.
 وقتی که راکفلر در سال 1903،بنیان آموزشی دنیا را بنا نهاد بصورت عمدی یا سهوی مسائل مهم وحیاتی، مانند راههای کسب ثروت رادرآن نگنجاند،شاید نخواست رقیبی برای خودش درست کند و شاید هم متوجه این مسئله مهم وحیاتی نشد.
 داشتن ثروت و درآمد کافی در زندگی لازم وضروری است ونقش آن همانند نقش نمره در مدرسه است واگر نمره قبولی نگیرید مسلما مردود خواهید شد و آنچه که واضح است این است که هیچ کس علاقه ایی به مردود شدن ندارد.
ما در این مقاله،هفت راهکار اساسی،طلایی وقطعی برای ثروتمند شدن ارائه می دهیم که اگر کسی بتواند آنها را اجرایی نماید هیچ راهی جز ثروتمند شدن نخواهد داشت چرا که فکردرست بهمراه کاردرست،چیزی جز نتیجه درست بهمراه ندارد.
 اگر می بینید که اکثر مردم دنیا،وضعیت مالی خوبی ندارند فقط و فقط به خاطر عدم آموزش مباحث مهم مالی است وگرنه ثروتمند شدن بسیار راحت و قابل دستیابی است به شرط اینکه آنرا فرا گرفته واجرایی نماییم.
      قانون طلایی شماره 1:تغییر تفکر
تو همانی که می اندیشی.اگر شما فکر می کنید که ثروتمند می شوید حتما ثروتمند خواهید شدواگر فکر کنید فقیر باقی می مانید حتما فقیر خواهید ماند.واما،چرا اکثر مردم دنیا،وضعیت مالی خوبی ندارند؟بعضی از آنها به شرایط فعلی خود راضی هستند وباگذشت زمان وبوجود آمدن تورم وکهنه شدن ابزارهای فعلی،درتنگنای مالی قرار می گیرند وتازه متوجه می شوند که چه اشتباهی مرتکب شده اند وجبران این خطا بسیار سخت است چرا که آنها به اسلحه روز مسلح نیستند واز زمان عقب مانده اند.
گروه دوم:کسانی هستند که خود باوری ندارند وخود را مستحق نمی دانند از اینرو کوتاه می آیند ودست به هیچ اقدامی نمی زنند.آنها متوجه جایگاه رفیع انسانی خود، نیستند و به حداقل ها راضی بوده وبا دست خود،خودرابه هلاکت می اندازند.این افراد را باید متوجه ساخت وتوانایی آنها را به خودشان گوشزد کرد.
گروه سوم:که گروه بزرگی هم هستند دچار سوء تفاهم شده اند.آنها مال دنیا را با دلبستگی به مال دنیا اشتباهی گرفته اند.درهیچ دین وآیینی،مال دنیا نکوهش نشده است وخداوند دنیا را برای زندگی ولذت بردن خلق کرده است ودرتمام کتب آسمانی هم،به آنها اشاره میکند.درقرآن کریم،کتاب آسمانی ما،خداوند انسانها را به کسب روزی حلال دعوت می کند واز آنها می خواهد از درآمد و دارایی خود به همنوعان خودشان ببخشند.
 ثروت ودارایی،نوکری بسیار خوب واربابی بسیار بد است.پس می توان برای رشد وارتقاء خود از آن کمک گرفت.رشد اقتصادی و رفاه جامعه در گرو داشتن فکری اقتصادی وسازنده است و این باور می تواند یک جامعه رابسازد وارتقاء دهد.از طرفی دل بستن به مال دنیا،انسان را ازرسیدن به عالم معنویات باز می دارد و او را اسیر و برده می سازد.
لازم است خود را فردی لایق،توانمند  وتوانگر بدانیم و نقاط قوت و مثبت خود را شناسایی کرده  وروی آنها سرمایه گذاری کنیم و همچنین نقاط ضعف خود را پیدا کرده و آنرا پوشش دهیم.اعتماد به نفس وعزت نفس خود را ارتقاء داده و باور کنیم که ما به عنوان جانشین خداوند برروی زمین،لیاقتی بیشتر از یک زندگی معمولی داریم.هرگز دل به دنیا نبندیم و اسیر هوی وهوس نشویم بلکه سعی وتلاش کنیم که از راههای مشروع،معقول،قانونی وبدون استرس و اضطراب به کسب روزی حلال بپردازیم.
    قانون طلایی شماره 2:ایجاد درآمد بیشتر و بیشتر
تاجایی که امکان دارد درآمد خودرا افزایش دهیم و از راههای مختلف به کسب درآمد بپردازیم.امروزه،زندگی خوب وزندگی بد تفاوت چندانی با هم ندارد.مثلا اگر 500000تومان درآمدداشته باشیم و600000تومان هزینه،فرق چندانی با درآمد 600000تومانی وهزینه 500000تومانی ندارد.هرکسی که می خواهد امروزه،زندگی مطلوبی داشته باشد باید یک درآمد عالی برای خود طراحی کند.مثلا درآمد3000000تومانی با هزینه 500000تومانی.
شاید بگویید چگونه؟نگران نباشید این سوالی است که ما جواب آنرا خوب بلدیم وتمام تئوریها رادرخصوص آن مطالعه کرده وبارها آنرا تجربه نموده ایم.
طبق تعریف رابرت کیوساکی،درآمد به دونوع تقسیم می شود.درآمد فعال و درآمد غیرفعال که به تشریح و توضیح هریک از آنها می پردازیم.
 درآمد فعال:درآمدی است که در اثر فعالیت روزانه ما حاصل می شود و چیزی که باید در قبال آن بپردازیم بسیار سنگین وکمرشکن می باشد.درآمد فعال،کل زمان مارا می بلعدیعنی تمام آن چیزی که تحت عنوان سرمایه زندگی،خداوند به ما عطافرموده است وهمچنین تخصص،که حاصل یک عمر زحمت وتلاش ماست.ودرضمن،این درآمد سقف بسیار کوتاهی دارد بطوریکه حقوق کارگران وکارمندان محدود وتعریف شده است وشما هرگز نمی شنوید که کارمندی ده میلیون تومان حقوق می گیرد.
درآمد غیرفعال:درآمدی است که زمان چندانی از ما نمی خواهد و نهایتا تا روزی،دویاسه ساعت کارکافی است.برعکس مورد فوق،زمان وتخصص چندانی در این درآمد لازم نیست.ضمن اینکه در اینجا،چیزی بنام سقف درآمدی وجودندارد و هرکس طبق لیاقت و شایستگی خود می تواند درآمد داشته باشد.تاجایی که من اطلاع دارم یکی از بهترین راههای ثروتمند شدن،استفاده از درآمد غیر فعال  مانند کارپاره وقت،سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار،معاملات آتی،سرمایه گذاری در املاک ومستغلات،سرمایه گذاری در سکه،شمش طلا،نقره و... می باشد.
 از طرفی در تحقیق وتفحص در زندگی ثروتمندان به این نکته مهم پی می بریم که اکثر آنها،یاکسب وکاری از خود دارند ویا سرمایه گذار هستند.آنها توانسته اند یک سیستم پولسازی طراحی کنند بطوریکه خود سیستم بطور اتوماتیک کار کند و برای آنها پول بسازد.
 آنها در کسب وکار بر دیگران،مدیریت می کنند و از زمان،توانایی و پول دیگران در یک بازی برد-برد وقانونی به عنوان یک اهرم قوی استفاده می کنند واما در سرمایه گذاری،آنها بجای مدیریت برانسانها،برپول مدیریت می کنند وهرریال خود را چون سربازی فداکار وکارگری توانمند هدایت ورهبری می نمایند.
     قانون طلایی شماره 3:کنترل شدید هزینه
هزینه زندگی تمام افراد ثروتمند دنیا به مراتب کمتر از درآمد آنهاست. درآمد برای سرمایه گذاری است نه برای هزینه کردن.
تا جایی که می توانید هزینه های خود را کاهش دهید واز این کار لذت ببرید.اگر می خواهید زندگی پربار و راحتتری داشته باشید بایدمواظب هزینه های زندگی خود باشید.یکی از بزرگترین دشمنان ودزدان دارایی های ما،احساسات ما هستند آنها مارا وادار به خریدی می کنند که هیچ نیازی به آن نداریم.اگر دوروبر خودتان را نگاه کنید متوجه داستان خواهید شد.خرید چند دست لباس،چند جفت کفش،رفتن به سفرهای غیرضروری،خرید چند نوع میوه برای یک مهمانی،گرفتن مدرک تحصیلی بدون توجه به علاقه ونیاز خود وجامعه،چشم هم چشمی و...مواردی چند از این نوع می باشند.
 ثروتمندان برای خودشان زندگی می کنند و فقرا برای دیگران،ثروتمندان فقط چیزهایی را که نیاز دارند می خرند وفقرا چیزهایی را که نیاز هم ندارند می خرند ودر واقع از تشخیص دارایی از بدهی عاجز هستند مانند خودروهای لیزینگی،مبل قسطی،طلای ساخته شده و....
 وقتی که من با این دانش آشنا شدم،سی ویک مورد از هزینه های اضافی خودم را حذف کردم وپیشنهاد می کنم که شما هم این کار را انجام دهید وبا حذف موارد غیر ضروری،آزادی عمل در حوزه مالی را بدست بیاورید.
       قانون طلایی شماره4:پس انداز کردن
یکی از مهمترین راز و رمزهای میلیونر شدن،پس انداز کردن است.برایان تریسی،کارشناس ارشد در حوزه موفقیت فردی،شغلی وسازمانی،معتقد است که برای ثروتمند شدن لازم است ده در صد از درآمد خود را پس انداز نمایید.ولی بنظر من،در کشور ما،ده در صد کافی نبوده وزمان زیادی را برای رسیدن به استقلال مالی نیاز داریم لذا باید این درصد را افزایش داده وآنرا تا(20یا30)درصد ارتقاء دهیم.پس انداز کردن،کار سختی است ولی با تمرین وممارست قابل انجام می باشد.کسی که نتواند بصورت ماهانه ومستمر مبلغی را پس انداز نماید ثروتمند شدن او دوراز ذهن می باشد.
    پارکینسون اندیشمند بزرگ اقتصادی می گوید:اگر درآمد شما افزایش پیدا کند به همان میزان هزینه هایتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.پس لازم است که حواستان به این موضوع باشد و همزمان باافزایش درآمد به فکر کنترل هزینه وسپس پس انداز باشید.
ثروتمندان،اصل پارکینسون را نقض می کنند.آنها بلافاصله پس از دریافت درآمدهای خود،مبلغی از آنرا برای پس انداز کردن به خود اختصاص می دهند و اجازه نمی دهند که با افزایش درآمد،هزینه هایشان نیز افزایش پیدا کند.
 طبق آموزه های رابرت کیو ساکی،لازم است در منزل یا محل کار خود،سه تا قلک داشته باشید وهر روز مبلغی را در هریک از آنها واریز نمایید.
قلک اول:برای پس انداز کردن است وآنرا در آخرهرماه،وارد بازارهای مالی کنید.بازارهای مالی به بازاری گفته می شود که هیچ ریسکی در آن وجود ندارد واصل سپرده شما تضمین می شود.مثل بانک.
 قلک دوم:برای سرمایه گذاری است.درآخر هر ماه،پول این قلک را وارد بازار سرمایه نمایید.بازار سرمایه،به بازاری گفته می شود که درآن،شما مالکیت یک دارایی را می خرید وامکان سود یا ضرر وجود دارد.اگر در یک سرمایه گذاری،این مبلغ را از دست بدهید هیچ نگرانی ایی وجود ندارد چون قلک دوم برای همین منظور تعبیه شده است وبا گذشت زمان و با تمرین وممارست می توانید در این بازار صاحبنظر شوید ونهایتا پول خودرا بصورت تصاعدی افزایش دهید.
 قلک سوم:برای امور خیریه وبخشش در راه خداوند است که باید بصورت روزانه،مبلغی در آن واریز شود.قانون خداوند،قانون دهدهی است یعنی هر مبلغی راکه ببخشید ده برابر آنرا به شماره بر می گرداند.
     قانون طلایی شماره 5:سرمایه گذاری
به تعویق انداختن لذت،برای رسیدن به لذت بیشترراسرمایه گذاری می گویند.در این روش افراد با مدیریت بر پول خود،پول بیشتری را خلق می کنند.با توجه به اینکه ارزش پول به مرور زمان،کاهش پیدا می کند و تورم قسمت عمده ایی از پول مارا می بلعد،لازم است پس انداز خودمان را سرمایه گذاری کرده تا بتوانیم ارزش آنرا در بلند مدت حفظ کنیم.
هرکسی قصد پولدارشدن را داشته باشد باید سرمایه گذاری را یاد بگیرد وخوشبختانه تعداد بازارهای سرمایه در کشور ما قابل قبول بوده وهر روز هم به تعداد آنها افزوده می شود که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.بورس اوراق بهادار،بورس کالای ایران با ابزارهای نوین مالی،طلا وسکه،املاک ومستغلات،بیمه عمروسرمایه گذاری،خریدوفروش تلفنی سکه،بازارهای پنجگانه فرابورس،اوراق مشارکت و رهنی،اوراق تسهیلات بانکی و....
در عصر حاضر،کارکردن یک فرد برای امرار معاش وگذران زندگی کافی نیست ولازم است که علاوه برفرد،ثروت ودارائیش نیز کارکرده وپولساز باشد.
    قانون طلایی شماره 6:استفاده از فرصتهایی طلایی
در محیط زندگی هر کسی یک سری فرصتهای طلایی وجود دارد که فرد می تواند با استفاده از آنها،راه میانبری را برای رسیدن به ثروت و دارایی پیدا کند.اگر در دوروبر خودتان بصورت جدی به تحقیق و تفحص بپردازید تعدادی از آنها را خواهید یافت.
فرصتهای طلایی زندگی،محدود هستند ولی وجود دارند.لذا باید درحد امکان از آنها استفاده کرد.یکی از مواردی که باعث ایجاد فرصتهایی طلایی در زندگی بشر می گردد تغییرات صحیح و سریع می باشد.
 زندگی انسانها باسرعتی عجیب و غریب درحال تغییر است و هر روز شاهد خلاقیت و نوآوری افراد، شرکتها، سازمانها،کشورها و... می باشیم.کسانی که نتوانند خود را با این تغییرات وفق دهند از کاروان رشد وترقی باز می مانند.
تغییرات در همه زمینه ها مشهود و قابل لمس است و هریک از آنها،یک فرصت طلایی برای ثروتمند شدن می باشند که در اینجا بطور اجمالی،به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.تغییرات در حمل ونقل ، پزشکی، بانکداری، بیمه، لیزینگ، خودروسازی، بازار سرمایه،ابزارهای نوین مالی،کسب وکارها، اینترنت، معدن، ساختمان، فرهنگ، سینما، تلویزیون،تکنولوژی و....
در کشور ما فرصتهای فوق طلایی ای در کارآفرینی خانگی،تجارت خانگی،صنعت بیمه با رویکرد بیمه عمر وسرمایه گذاری،ابزارهای نوین مالی مانند فیوچر،آپشن،صکوک،اوراق تسهیلات بانکی و....وجود دارد.فقط لازم است بصورت حرفه ایی و جدی به آنها بپردازید تا شاهد میلیونر شدن خودتان باشید.
در هیچ کجای دنیا،به اندازه کشورمان فرصتهایی طلایی وجود ندارد.ایران معدن وگنجینه بزرگ ثروت آفرینی و پولسازی بر روی کره زمین است فقط باید چشم و گوش خود را باز کرده وآنها را مشاهده و سپس بهره برداری نمود.
ثروتمندان و انسانهای موفق،کسانی هستند که توانسته اند از فرصتهایی طلایی،حداکثر بهره برداری را بنمایند.آنها منتظر ومترصد لحظه های حساس ثروت آفرینی می نشینند وهمچون یک شکارچی ماهر در زمان مناسب اقدام به شکار می کنند.
فرصتهایی طلایی زندگی را جدی بگیرید،شاید،دوباره این فرصتها ایجاد نشوند.
        قانون طلایی شماره7:کنترل مخارج پیش بینی نشده
حادثه،خبر نمی کند.ممکن است برای هر کسی اتفاقی بیفتد که نتواند از عهده هزینه آن برآید.
 هیچکس،هیچ کشوری،هیچ سازمانی،هیچ شرکتی و.... قادر نیستند از عهده هزینه های پیش بینی نشده خود برآیند چراکه ممکن است این هزینه بسیار بالا و غیر قابل تامین باشد.برای مثال می توان به هزینه سونامی اندونزی و یاهزینه سونامی ژاپن اشاره کرد.
اما چگونه می توان حادثه را پیش بینی و هزینه آنرا تامین نمود.هرکسی در زندگی خود،در سه حوزه، امکان آسیب دیدگی غیرقابل جبران دارد وشرایط شرکتها، سازمانها، کشورها و... نیز از این قاعده مستثنی نیست که در ادامه به شرح وتفضیل آن می پردازیم.
مورد اول:خود اشخاص و افراد تحت تکفل آنها می باشند.در عصر حاضر یک سرما خوردگی جزیی، هزینه ایی بالغ بر دستمزد چندین روز را می بلعد واز بین می برد.اگر خدای ناکرده،کسی دچار یک مریضی جدی تر شود هزینه آن سربه فلک می کشد که شاید فرد نتواند از عهده آن برآید.
 دومین مورد مسئولیت انسانهاست.اگر کسی در حین رانندگی دچار اشتباه شود وتصادف کند هزینه های جانی ومالی ایجاد می شود و اگر بخواهد این هزینه را تامین نمایدشاید مجبور باشد حقوق و دستمزد چندین ماه و شاید هم چند سال خودرابپردازد و همچنین مسئولیتهای پزشکی،مهندسی و...
 سومین مورد،اموال ما هستند.انسانها زمان زیادی را به کار کردن می پردازند تا بتوانند با پس انداز خود یک وسیله زندگی و یا یک اثاثیه منزل را تهیه نمایند لذا باید شدیدا مواظب آن باشند به عنوان مثال:اگر دزد،خودروی سواری کسی را بدزدد چقدر زمان می برد تا فرد بتواند دوباره آنرا تهیه نماید.
 برای جوابگویی به هریک از موارد فوق وبرای آسودگی خیال لازم است تمام اموال،مسئولیت واشخاص تحت تکفل خود را بیمه کنیم تا باآرامش به زندگی روزمره خود مشغول شویم.
 بیمه،یعنی واکسینه شدن در برابر هرگونه خطر احتمالی، و انسانها درزندگی خود جز سه مورد فوق هیچگونه نگرانی و دغدغه ایی ندارند.
 
 فرامرزعنبران
مربی،مدرس و بنیانگذار موفقیت مالی در ایران
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۷
نیلو حیدری

نظرات  (۱)

۱۱ دی ۹۳ ، ۰۱:۰۹ سایت تحقیقاتی سجادیان

سایت تحقیقاتی سجادیان سایت موفقیت مالی

 

اگر شما خواهان این هستید که درآمدتان را چندین برابر کنید و یا اهداف زندگی خود را با بالاترین سطح ممکن ، دست

 پیدا کنید و به موفقیت های مالی چشمگیری برسید حتما به سایت تحقیقاتی سجادیان رفته و هر آنچه نیاز هست در

اختیارتان قرار خواهد گرفت.

Ershadco.ir            سایت موفقیت مالی سایت تحقیقاتی سجادیان

اطلاعات بی نظیری در رابطه با موفقیت های مالی و ثروتمند شدن در این سایت قرار دارد.

یکی از بهترین بخش های سایت می تواند بخش مصاحبه با کارآفرینان موفق ایرانی باشد که توانسته اند موفقیت های

جشمگیری را بدست آورند که تمامی این مصاحبه ها بصورت اختصاصی توسط سایت تحقیقاتی سجادیان صورت

گرفته شده است.

 

Ershadco.ir            سایت موفقیت مالی سایت تحقیقاتی سجادیان

 

ما در این سایت سعی خواهیم کرد تا با ارائه بهترین مقاله در زمینه ی موفقیت های مالی ، شخصی و …

 کمک به شما دوستان گرامی کرده و در این راه شما را تا رسیدن به اهدافتان یاری کنیم.

این سایت تازه تاسیس می باشد بنابراین از تمامی دوستانی که خواهان فعالیت در زمینه موفقیت می باشند

 خواهشمند است که ما را مطللع سازند.

 

Ershadco.ir            سایت موفقیت مالی سایت تحقیقاتی سجادیان

 

ما همیشه در مد نظرمان هست که بتوانیم راه ها و روش های جدیدی را در زمینه ی موفقیت های مالی ،

 شخصی و … ارائه دهیم و از این بابت شما نیز با ارائه نظرات گرانبهای خویش ما را بهره مند سازید.

 

Ershadco.ir            سایت موفقیت مالی سایت تحقیقاتی سجادیان

 

اگر شما فکر می کنید که دیگر از این راه و روش زندگی خسته شده اید و می خواهید تغییر بزرگی را در زندگی خود بدهید و

زندگیتان را برای همیشه به سوی موفقیت و کامیابی پیش ببرید ، باید بگوئیم که موفقیت در انتظار شما در سایت تحقیقاتی

سجادیان می باشد .

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی