کارآفرین خلاق

۲۶دی

چگونه بدون بدهی کسب و کاری را آغاز کنیم؟

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۲۹ ق.ظ

کارآفرینان اغلب درباره این موضوع حرف می زنند که چگونه با وام هایی که از دوستانو فامیل و پول هایی که از سرمایه گذاران گرفته بودند و با افزایش سقف کارت های اعتباری خود، کسب و کار را شروع کردند. ولی برای هر یک از این داستان های موفقیت، پایان های ناخوش کمی هم وجود دارد. 



نوئل فدریکو، مدیر کسب و کار و رئیس امور مالی Dreamstime.com، که یک سرویس ذخیره عکس است، می گوید در حالیکه شروع و توسعه یک کسب و کار بدون بدهی آسان نیست، ولی در عین حال ممکن و شدنی است. او می گوید: «ما ثابت کردیم که می توان این کار را انجام داد. من و تیم مدیریت در Dreamstime.com هیچ وقت برای توسعه کسب و کارمان، وام نگرفتیم، از کارت های اعتباری استفاده نکردیم و از سرمایه گذار کمک نگرفتیم.»
آنها در ابتدا همانطور که شغل روزانه خودشان را داشتند، این کار را به صورت پاره وقت انجام می دادند و با Getty Images و iStockphoto رقابت می کردند. وقتی مطمئن شدند که فروش آنها می تواند حقوق آنها را تأمین کند، کار در Dreamstime.com را به صورت تمام وقت انجام دادند. 


چگونه بدون بدهی کسب و کاری را آغاز کنیم؟

او می گوید: «در فروش اولمان که 1 دلار بود، ما 67 سنت بدست آوردیم. هزینه های ما بیشتر می شد، بنابراین سعی کردیم بیشتر از آنچه بتوانیم از طریق فروش، پرداخت کنیم، هزینه نتراشیم. ما در سال 2004 کارمان را شروع کردیم و در سال 2005 تأسیس شدیم و ظرف یک سال همه مدیران این کسب و کار توانستند توجه کامل خود را به این کار اختصاص دهند.»
هرچه کاربران بیشتری می پیوستند و عکس های خود را آپلود می کردند، شرکت بیشتر رشد می کرد. از سال 2008 تا 2009، درآمدها 45 درصد افزایش یافت؛ از سال 2009 تا 2010، درآمدها بیش از 40 درصد بود و از سال 2010 تا 2011، 25 درصد بیشتر شده بود. این سایت در حال حاضر 5 میلیون کاربر و حدود 15 میلیون عکس ذخیره شده دارد. 
او می گوید: «کارآفرینانی که بدهی زیادی متقبل می شوند به این فکر نمی کنند که در بلندمدت کسب و کار آنها چگونه قرار است پول در بیاورد. اگر 100 دلار از کسی می گیرید، واقعاً به این فکر نمی کنید که چگونه قرار است آن را پس بدهید. اگر قبل از آنکه گامی به جلو بردارید، باید پول دربیاورید، باید خیلی روی آن فکر کنید.»
او گفت کسب و کار او از فن آوری ویرایش عکس اختصاصی جداست. فدریکو می گوید: «ما چیزی داریم که دیگران ندارند، ولی پول اولین فروش و همه فروش ها را گرفتیم و خیلی فکر کردیم که چگونه باید روی آن سرمایه گذاری کنیم.»
این شرکت با داشتن 5 میلیون کاربری که عکس هایشان را برچسب خودشان ارائه می دهند، هزینه ها را پایین نگه می دارد. 
فدریکو می گوید: «ما مردم را تشویق می کنیم تا عکس هایشان را در سایت آپلود کنند و کلیدواژه هایی برای عکس های خودشان بگذارند، زیرا خودشان خوب می دانند که چه جستجوهایی به عکس آنها خاتمه می یابد. این کار در کنار نرم افزار ویرایش عکس اختصاصی ما، باعث می شود که پرسنل ما کار کمتری داشته باشند. ما با 12 تا 15 پرسنل ویرایش کننده عکس، حدود 100 هزار عکس در هفته آپلود می کنیم.»
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۶
نیلو حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی